Min blogliste

lørdag den 26. august 2017

Flipped classroom og blooms taksonomi

 
 
Flipped Classroom
 
 
Henning Romme Lund (HL) argumenter for, at Flipped Classroom ikke er et paradigmeskifte i danske klasseværelser, men et supplement til underviseren, da vi i Danmark i mange år har haft tradition for klassedialogen, hvor der diskuteres, problematiseres og ræsonneres.
 
Denne tanke er helt på linje med det jeg ville gøre på en erhvervsskole, men det er trods alt ikke alt, der kan/skal læres i et klasseværelse.
 
HL bruger Blooms taksonomi til at forklare.
 
I undervisningen bruges der ofte uhensigtsmæssigt meget tid på laveste niveauer af Blooms taksonomi. Læreren forklarer teori, begreber og modeller. og det at få ting forklaret af en lærer kan være værdifuldt for nogle elever. Desværre giver det mindre tid til det svære, nemlig at anvende, analysere, vurdere og skabe med de begreber og teorier, som eleven har lært. (HL, s. 26)
 
Så ideen med Flipped Classroom er at give eleven foredraget som lektie, så man i skolen kan bruge tiden på de øverste niveauer af Blooms taksonomier.
 
Hos os smede ville det være således svejseteori hjemme med små film og anvendelse  i værkstedet 
 
Hvorfor: For at have mere tid de svære svejsninger som underop (PE) og lodret stigende (PF).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar